Kirpputoritavarat ja huonekalut

Jätehuoneeseen on sijoitettu vaihtohylly, jonne mökkiläiset voivat vielä käyttökelpoista tavaraa kuten astioita, kirjoja, lehtiä ja työkaluja jaettavaksi muille. Vaihtohyllyyn jätettävien tavaroiden tulee olla käyttökelpoisia ja sähkölaitteiden toimivia. Vaihtohyllyyn ei saa viedä vaatteita, ongelmajätettä eikä muuta roskaa.

Kirpputoritavaroita voi myydä kerhokentällä yhdistyksen myyjäisissä, joiden ajankohdista tiedotetaan verkkosivuilla ja ilmoitustaululla.

Huonekaluista, kodinkoneista ja suuremmista esineistä voi jättää myynti-ilmoituksen yhdistyksen ilmoitustaululle. Kierrätyskeskus, Pelastusarmeija ja FIDA voivat myös noutaa myyntiin kelpaavia huonekaluja ja muita tavaroita.

Jos huonekalut ja koneet eivät ole myyntikunnossa, ne voi tuoda yhdistyksen jätelavalle. Niitä ei saa viedä jätehuoneeseen. Sortti-asemille voi viedä itse kierrätystavaroita ja jätettä tai tilata tavaroiden noudon.

Kotitalouksien Nouto-Sortti isoille esineille
HSY