Ajoneuvot ja pysäköinti

Liikennemerkit
Liikennemerkit ojennukseen.

Siirtolapuutarha on puistoalue, jossa moottoriajoneuvoilla ajo on kielletty. Kaupunki on myöntänyt oikeuden pysäköidä puistoalueella vain kerhotalon viereisellä pysäköintipaikalla.

Moottoriajoneuvoilla ajo alueella

Moottoriajoneuvolla saa ajaa poluilla vain huolto-, sairas- ja invalidiajoja enintään nopeudella 10 km/h. Huoltoajossa polulle saa pysähtyä, kunhan jättää polun käyttäjille tilaa ohittaa ajoneuvo. Nopeusrajoitus koskee myös mopoja ja polkupyöriä.

Mökkiläisten on huomioitava, että teitä ei saa tukkia remonttien tekijöiden autoilla, vaan autot on siirrettävä pysäköintipaikalle. Suurissa rakennushankkeissa, jotka tehdään kesäkauden ulkopuolella, on kuljetuksista ja tavaroiden säilytyksestä ja lastaamisesta sovittava rakennustoimikunnan kanssa samalla, kun rakennuslupa haetaan.

Pysäköintialue

Pääportin sisäpuolella oleva autojen paikoitusalue kuuluu vain mökkipalstojen vuokraajille (yksi ajoneuvo/mökki). Muita paikoitusalueita puutarha-alueella ei ole. Vierailijat voivat käyttää alueen ulkopuolella, Myllypellontien päässä olevia maksuttomia pysäköintipaikkoja.

Määräysten vastaiseen pysäköintiin hallituksen on puututtava antamalla varoitus. Jos se ei tehoa, poliisi antaa virka-apua pysäköintisakkojen määräämiseksi.

Maitokärryt

Yhdistys on hankkinut maitokärryt, joilla voi viedä tavaroita parkkipaikalta mökille. Kärryt säilytetään roskakatoksessa ja ne on heti käytön jälkeen palautettava sinne.