« aihelistaan

• nimimerkki

Silja

24.7.2017 klo 22:10
    - hallituksen jäsenyydestä puhumattakaan. Ja tämä päivä oli sellainen.

Aamun ensi tunnit teen taas yhdistyksen eteen töitä, vaikka kiirus olisi hoitaa omia asioita. Näin on jatkunut koko kesän, ja hallitustyö alkaa jo uuvuttaa.

Aamupäivällä huomaan ilmoitustaululla joukon uusia tapahtumia (kiitos siitä aktiivisille), mutta totean, että kukaan ei ole näistä vaivautunut viestittämään minulle, jotta voisin lisätä ne myös meidän intranettiin. Ei vaikka ilmoitustaululle on siitä laitettu ilmoitus ja yksi ilmoitus näistä uusista tapahtumista, oli laitettu juurikin kyseisen ilmoituksen viereen. Olisi niin mukava kertoa näistä tapahtumista myös niille, jotka eivät pääse / ennätä käymään tällä ilmoitustaululla, mutta energiani ei riitä siihen, että kirjoittaisin nämä tapahtumat ylös paperille ilmoitustaulun luona ja sitten taas koneella meidän sivuillemme. Tyydyn vain toteamaan surullisena tilanteen. En enää muista mistä tapahtumista siellä ilmoitettiin, joten todennäköisesti en niihin sitten tule - harmi, muistelen, että olivat kiinnostavia.

Sitten menen palstalle äitini kanssa ja huomaan, että joku on päättänyt kipata pari kuormaa rikkaruohoja palstani viereiseen vatukkoon - aivan omien puutarhatuolien ym. viereen. Tätä vatukkoa ja muuta palstan ympäristöä olemme äitini kanssa yrittäneet pitää siistinä, siivonneet sieltä mm. kottikärryittäin roskia. Ja mikä pahinta, paljastuu, että rikkaruohojen joukossa on iso määrä lasinsiruja, nauloja ym. roskia.

Ja sitten viemään näitä roskia roskakatokseen: huomaan jonkun tuoneen sinne ruohonleikkurin. Sitähän ei mitenkään voinut tuoda keväällä, kun yhdistyksen järjestämänä oli lava juuri näitä sekajätteeseen kuulumattomia roskia varten. Tai se ei voinut odottaa seuraavaan kevääseen. Tämän yhden ihmisen takia, me kaikki joudumme maksamaan ylimääräistä siitä, että jonkin jätteen noutajat sen ottavat mukaan, jos ottavat. Eli jonkun hallituksesta kai sekin on sitten sorttiasemalle vietävä.

Viimeinen tämän päivän anti oli, kun menin suihkuun ja huomasin lattialla kuraiset saappaanjäljet suihkuun asti. Jollakin kai oli kiireellinen tarve hakea vettä juuri suihkusta ja juuri likaisilla kengillä.

Tämä muutamien ihmisten välinpitämättömyys ja itsekkyys lyö joskus pahasti maahan. Ei enää vaan jaksa. Helpompaa olisi jossakin korvessa omassa mökissä vain omia asioita hoitaen.

Onneksi on kuitenkin ihanat naapurit ja luulen, että huomen aamuna heitä tavatessani tämän päivän synkät aatteet tuntuvat vähemmän synkiltä.

Hyvää yötä!

• nimimerkki

Sanna Kivimäki

25.7.2017 klo 13:10
    Hei Silja, jaksamista ja tsemppiä!

Tosiasia on, että hallitustyössä tunteja kertyy yllättävät määrät, ja siitä ei aina tule kiitosta. Toki kiittäjiäkin alueella on (paljonkin), soraäänet vain usein ovat kuuluvampia. Yhtä harmittavaa on yleisistä alueista huolehtimatta jättäminen. Olisi kiva jos kaikki muistaisimme, että alue on meidän ja huolehdimme omasta viihtyvyydestämme suorimalla jälkemme, noudattamalla jätesääntöjä ja muutoinkin kunnoittamalla toinen toistamme.
« aihelistaan

Osallistu keskusteluun

tai aloita uusi keskustelu »

On päiviä, jolloin mietin haluanko olla tämän yhteisön jäsen