Tarkastuskierrokset 30.8., 31.8. ja 7.9.

6.9.2019

MÖKKIPALSTOJEN TOINEN TARKASTUSKIERROS (30.8.) JA SÄHKÖMITTARIEN TARKASTUKSET (31.8. JA 7.9)

1.

Pensasaitojen, palokujien ja puiden korkeuksien ja palstojen yleisilmeen toinen tarkastuskierros tehtiin pe 30.8. aikana. Mökkiläisiä ei velvoitettu olemaan paikalla, mutta jos mökillä oltiin tarkastajien tullessa, oli tilaisuus samalla keskustella tarkastajien kanssa ja esittää kysymyksiä. Jos niin toivottiin, samalla saatettiin myös tarkastaa sähkömittarin lukema.

• Tarkastuksessa kiinnitettiin erityisesti huomiota siihen, millaisia toimenpiteitä palstalla oli tehty heinäkuussa annettujen huomautusten pohjalta.
  • Tarkastukset perustuvat kaupungin siirtolapuutarhoja koskeviin linjauksiin sekä yhdistyksen sääntöihin: yhdistys on vuokrannut alueen kaupungilta ja vuokrasopimuksen mukaisesti yhdistyksellä on oikeus vuokrata mökkipalstoja edelleen jäsenilleen, jotka sitoutuvat noudattamaan sääntöjä.
  • Heinäkuun tarkastuksen pohjalta toimitettiin lisäksi tiedote yhdistyksen verkkosivuille ja ilmoitustaululle.

Mökkipalstoilla oli toimittu jo elokuun aikana kiitettävän aktiivisesti, esimerkiksi pensasaitojen uudistusleikkauksia, hedelmäpuiden madaltamisia ym. oli tehty ahkerasti. On ymmärrettävää, että monet kasvit olivat heinäkuun jälkeen ehtineet kasvaa lisää, joten sallittujen mittojen rajoilla olevat aidat ym. olivat saattaneet tässä ajassa kasvaa ylikorkeiksi.

• Annetut mitat ovat aina maksimikorkeuksia/-leveyksiä ja aitojen reilu leikkaaminen keväällä ja kasvukauden aikana parantaa myös pensaiden kuntoa.

2.

Sähkömittarit tarkastettiin lauantaina 31.8. polkukohtaisten aikataulujen mukaisesti. Kaikille poluilla oli omat tarkastajat ja omat aikataulut, joista oli tiedotettu yhdistyksen verkkosivuilla sekä alueen ilmoitustaululla. Kaikki tarkastukset tehtiin ilmoitettujen polkukohtaisten aikataulujen mukaisesti.

Niitä mökkiläisiä, joiden mittareita ei voitu lukea 31.8. pyydetään olemaan paikalla 7.9. klo 10.00–12.00. Aikataulu on sama kaikilla poluilla.

HUOM.

Jos haluat kysyä tai antaa palautetta tarkastuskierroksista,  saat asiasi hallituksen tietoon ja käsittelyyn käyttämällä yhdistyksen virallisia kanavia:

1. Mökkipalstojen tarkastuksia koskevat kysymykset ja palautteet: ymparisto.ospy@gmail.com tai tiedotus.ospy@gmail.com Tai laita kirjepostia hallituksen postilaatikkoon kerhotalon päädyssä.
  2. Sähkölaskutusta koskevat asiat: talous.ospy@gmail.com Voit myös laittaa kirjepostia em. postilaatikkoon.